• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Сторіночка фізичного керівника

/Files/images/pratsvniki/5V2vf_1oImU.jpg

Творчий звіт

інструктора фізичного виховання

Семененко Г.М. за 2020-2021 н.р.

Освітньо-виховний процес з фізичного виховання орієнтований на реалізацію освітніх програм «Дитина» та «Впевнений старт». В своїй роботі використовую як власні розробки, так і досвід інших педагогів. Використовую ІКТ ( комп’ютер, добірки записів з Інтернету, мультимедійні презентації). Постійно беру участь в обміну досвідом серед працівників ЗДО. Протягом року проводила семінар-практикум для педагогів закладу на тему: «Ігрові технології та роль рухливих ігор у житті дошкільника».

Для реалізації завдань формування у дітей здорового способу життя в нашому садочку створено всі необхідні умови ефективного проведення різноманітних фізкультурних заходів з достатньою кількістю фізкультурного обладнання, наочним матеріалом. Задля підвищення інтересу дітей до фізичної культури, стимулювання різноманітної рухової активності, мною було виготовлено і успішно використовується в роботі нестандартне обладнання, яке заохочує дошкільників випробовувати свої сили, викликає позитивні емоції.

Для повноцінного розв’язання оздоровчих, освітніх та виховних завдань я застосовую комплексне використання як традиційних так і нетрадиційних форм і методів фізичного виховання.

На реалізацію завдань фізичного розвитку дітей дошкільного віку було проведено обстеження рівня фізичного розвитку рухів дошкільнят на початку року ( в вересні) та в кінці року (в травні).

Основою системи фізичного виховання в ЗДО залишається руховий режим, а ефективного формою його є фізкультурне заняття. Зміст і тематику фізкультурних занять я підбираю з урахуванням принципів інтеграції різноманітних видів рухової та пізнавальної активності. Постійно дбаю про позитивний настрій вихованців. Вирішувати це завдання мені дозволяє музичний супровід, доручення елементів танцювальних вправ, аеробіки, використання мімічних рухів, дихальних вправ. Фізкультурні заняття проводилися в кожній віковій групі згідно мережі занять з фізичного виховання.

Щоденне використання ранкової гімнастики сприяє прояву певних вольових зусиль, мобілізує й організовує дитячий організм на цілий день, сприяє прищепленню необхідних гігієнічних навичок, привчає до регулярних занять фізичною культурою.

За 2020-2021 навчальний рік, незважаючи на карантинні обмеження, мною були проведені фізкультурні розваги: «Козацькі розваги» (в жовтні), Свято Андрія (в грудні), та спортивно-розважальний квест «Як звірята друзів шукали» (в травні).

Батькам про правила ранкової гімнастики

Про роль ранкової гімнастики знають усі, але не всі її виконують, і даремно, бо ранкова гімнастика заряджає організм енергією на весь день, розвиває мускули та формує гарне тіло, сприяє оздоровленню організму, зміцнює імунітет, дарує гарний настрій.

Якщо ви вирішили привчити себе та дитину до ранкової гімнастики, то приготуйтеся виконувати її щодня. Ранкова гімнастика буде сприяти вашій дисципліні та організованості, що також буде сприяти вольовим якостям вашої дитини. Домовтеся з вашою дитиною, що ні за яких умов не будете пропускати ранкову гімнастику.

Якщо ви хочете, щоб ранкова гімнастика приносила вам тільки користь та радість, пам’ятайте про декілька правил:

10 правил ранкової гімнастики для дітей

1. В теплу пору року ранкову гімнастику краще виконувати на свіжому повітрі, це допоможе дитині швидше прокинутися. Якщо за погодних умов це неможливо робити, потрібно гарно провітрити приміщення де ви будете робити ранкову гімнастику з дитиною.

2. Ранкову гімнастику потрібно проводити натщесерце, перед сніданком, але потрібно прополоскати ротову порожнину , можна випити склянку теплої води.

3. Час ранкової гімнастики та складність вправ залежить від віку дитини та його здоров’я. В цілому ранкова гімнастика не повинна перевищувати 10 хвилин. Щоб ранкова гімнастика не була нудною – використовуйте цікаві віршики.

4. Не забувайте про музику. Під веселу ритмічну, енергійну музику проводити ранкову гімнастику цікавіше та веселіше.

5. Ранкову гімнастику слід розпочинати з швидкої ходьби. Потім виконуйте вправи для рук, поясу, спини, далі вправи для зміцнення тулуба, ніг. Не забувайте про правильну осанку. Слідкуйте, щоб дитина виконувала вправи правильно.

6. Закінчувати ранкову гімнастику потрібно стрибками чи бігом на місці, та тривати не більше 1 хвилини. Потім перейти на ходьбу та вправи на відновлення дихання.

7. Слідкуйте за правильним диханням дитини. Вдихати повітря потрібно через ніс - глибоко, а видихати ротом і повільно.

8. Ранкову гімнастику слід закінчувати обливанням душем чи обтиранням.

9. Кожні 2 тижні потрібно змінювати вправи, щоб не надоїдали і дитині було цікавіше.

10. Збільшуйте складність та інтенсивність вправ повільно, щоб дитячий організм привикав до навантаження

Комплекс вправ ранкової гімнастики ( віршований)

Ведмежатка дружно жили .Весело руками крутили. (кругові рухи руками перед себе)

Ось так, ось так, все руками крутили.Голівкою повертали.Та медок усе шукали (повороти тулуба в сторони)

Ось так, ось так, і медок усе шукали.Потім вони ходили.Та із річки воду пили. (нахили тулуба вперед)

Ось так, ось так, так із річки воду пили.Дружно ведмеді присідали, Лапки вперед виставляли. ( присідання)

Ось так, ось так, лапки вперед виставляли.Ну а потім танцювали, Високо ніжки піднімали. (стрибки на місці)

Ось так, ось так, високо ніжки піднімали.Пісеньку дослухали,На лапки подмухали. (вправа на відновлення дихання)

Кожного ранку в садок поспішаю,

Гарного настрою всім людям бажаю я.

Посмішок щирих, здоров я всім зичу,

І на зарядку діток своїх кличу!

Будьте здорові! Будьте вродливі!

Будьте веселі, та будьте щасливі!!!

Робота з фізичного виховання у дошкільному закладі є дуже різноманітною – заняття, фізкультурні хвилинки, рухливі ігри, спортивні свята та розваги та ін.

Найважливішим завданням фізичного виховання у дошкільному закладі є охорона життя, зміцнення здоров'я і всебічний розвиток дітей. Саме у дошкільному віці у людини закладається фундамент основ здоров'я, довголіття, розвиваються такі необхідні для цього фізичні якості – спритність, сила, швидкість, витривалість, кмітливість.

Щоб виконати ці завдання фізичного виховання, потрібно створити дітям відповідні умови: урізноманітнити організаційні форми фізичного виховання, підвищити рухову активність протягом дня. Саме тому заняття з фізичного виховання сприяють формуванню у дітей життєво важливих навичок з основних рухів: ходьби, бігу, стрибків, метання, лазіння, рівноваги. А поряд з цим розвиваються фізичні якості дошкільнят.

Щоденне виконання фізичниїх вправ мобілізує і організовує дитину, приводить її організм у відповідний робочий стан. Все це сприяє вихованню уваги, зміцнення волі, характеру та формуванню здорового способу життя. Фізичне виховання збагачує дітей позитивними емоціями, енергією радості та задоволення.

Свою роботу я розпочинаю з ранкової гімнастики, яка окрім бадьорості, піднесення настрою, підвищення працездатності, надає можливість за короткий проміжок часу розв'язати цілий комплекс завдань з фізичного виховання вдалим підбором комплексу вправ. Діти дуже люблять виконувати вправи з нетрадиційних вихідних положень, вправи під віршований супровід. Діти з задоволенням виконують вправи під музичний супровід.

Наступний етап моєї роботи з дітьми – заняття, як основної форми організації навчання, де використовую різноманітне обладнання як стандартне, так і нетрадиційне.Заняття розпочинаємо та закінчуємо з «Доріжки здоров'я», де діти з задоволенням ходять по колючих килимках, ребристій дошці, килимках з кришечками від пластикових пляшок , килимках з ґудзиками, мішечках з каштанами, квасолею.

Велику увагу у своїй роботі приділяю рухливим іграм, особливо народним, адже гра-це так як і рідна мова, пісні, обряди- найдорогоцінніший скарб, який втрачати не годиться. Гра-це не просто весела забава, а й водночас школа життя. В іграх закладена мудрість народна. Ігри розвивають не лише фантазію, кмітливість та спритність, а й вчать справедливості, чесності, знайомлять нас із давніми народними традиціями, уявленнями про світ.

Хто з фізкультурою на «ти»,

В житті він досягне мети.

Бо в спорті міць та сила

І для душі, й для тіла.

Організм дошкільника потребує активної рухової діяльності. Цю його здатність характеризують як «природну стихію» дитини

(Ю. Аркін).

Фізкульт-ура! Футбол, хокей, весела гра — лунає скрізь: «Фізкульт-ура!».
У ритмі стукотять серця, усіх гуртує фраза ця.
Хто з фізкультурою на «ти», в житті досягне він мети,
бо в спорті — міць та сила і для душі, й для тіла.
На стадіоні дітвора скандує в такт: «Фізкульт-ура!»
У відповідь: «Фізкульт-привіт!» — єднають весь спортивний світ!

Наш дитячий заклад для фізичного виховання дітей використовує програму виховання та навчання дітей від 2 до 7 років "Дитина".Вона рекомендована Міністерством освіти і науки України.

Основними завданнями з фізичного виховання дітей є:

Режим дня для дітей передбачає їх різноманітну діяльність протягом усього дня. При цьому вихователі враховують інтереси, потреби, вік, стан здоров′я дитини, пору року.

Особливу увагу в режимі дня ми приділяємо проведенню гартування,

що сприяє зміцненню здоров′я.

Уся навчально-виховна робота з фізичного виховання дітей раннього та дошкільного віку здійснюється з урахуванням стану здоров’я, самопочуття, рівня фізичного та психічного розвитку і підготовленості дітей, родинних побажань і пропозицій. Фізичне виховання в ДНЗ проводиться шляхом проведення з обов’язкових занять відповідно до розкладу та режиму, виконання фізкультурно-оздоровчих заходів. Сумарний обсяг рухової активності, що здійснюється дітьми у процесі щоденної життєдіяльності, базується на їх індивідуальних можливостях та задовольняє їх біологічну потребу в рухах.Здійснюється педагогічна оцінка організації рухового режиму, змісту, методики проведення в режимі дня різних форм роботи з фізичного виховання.

В ДНЗ проводиться моніторинг фізичного розвитку вихованців:
- оцінка впливу різних фізкультурно-одоровчих заходів на дитячий організм та ступеня фізичних і психічних навантажень на дитину – візуальна оцінка зовнішніх ознак втоми, підрахунок частоти дихання та пульсу;
- контроль за реакціями дітей на загартування, особливо ослаблених та з особливими потребами;
- узагальнення даних про стан здоров’я та змісту показників захворюваності.
Ведеться контроль за санітарно-гігієнічними умовами:
- утримання місць для занять – групових кімнат, фізкультурного і музичного залів,
- стану фізкультурного обладнання та інвентарю в приміщеннях і на майданчиках;
- стану одягу та взуття дітей для прогулянок, різних форм роботи з фізичного виховання.

З давніх-давен відоме гасло “Твоє здоров’я – в твоїх руках”. але щоб навчитися берегти здоров’я, треба знати про самих себе, про стан свого організму. Слово “здоров’я” супроводжує дитину від моменту її народження. Ще навіть не знаючи, що воно означає, три-п’ятирічний малюк каже: “Я здоровий, якщо не хворію”.

Формування, збереження й зміцнення здоров’я дітей та дорослих громадян України – одна з актуальних проблем нашого суспільства. Розбудова держави, її подальший розвиток прямо залежить від здоров’я населення, від збільшення кількості здорових, міцних, сильних тілом і духом людей.

У Законі України “Про дошкільну освіту” зазначено, що дошкільний навчальний заклад створює безпечні та нешкідливі умови для розвитку, виховання та навчання дітей; формує в дітей гігієнічні навички та основи здорового способу життя, норми безпечної поведінки.

Відтак, постає низка питань.

Як ефективніше виконати ці завдання?

З чого почати?

Де дістати необхідну інформацію?

Офіційним джерелом цієї необхідної інформації з проблем організації безпеки життєдіяльності дошкільників є державні документи, науково-педагогічні дослідження, посібники тощо.

Максимальний ефект досягається, якщо навчально-виховна робота ведеться одночасно в трьох напрямках : дитсадок – діти – батьки.

Кожному педагогові відомо, що дитині властива природна потреба в рухах. У руховій діяльності, як самостійній, так і педагогічно керованій, малюк пізнає навколишній світ і самого себе, розвиває своє тіло і пристосовує до умов довкілля. Систематичне проведення різноманітних заходів з фізичної культури забезпечує реалізацію потреби дитини в руховій діяльності.

Навчально-вихована робота в ДНЗ повинна плануватися так, щоб рухова активність посідала одне з актуальних місць у вихованні особистості. Адже м’язовий голод для дитини небезпечніший, ніж кисневий чи харчовий – його важче розпізнати, а отже й усунути.

Перед освітніми закладами стоїть завдання зміцнювати здоров’я дітей. Здорову дитину легше виховувати, вона швидше оволодіває необхідними вміннями та навичками.

Активний руховий режим – один з основних компонентів здорового способу життя і реалізуватися він має з позицій цілісно-системного підходу до виховання дитини в освітньому закладі: врахування своєрідності адаптивних реакцій розумової і фізичної працездатності дітей та системно-структурних закономірностей, що зумовлюють вибір адекватних форм рухового режиму.

Як зазначив К.Д. Ушинський, дитина стомлюється не внаслідок діяльності, а через її одноманітність та однобічність. Малі форми активного відпочинку (фізкультхвилинка, фізкультпауза) допомагають запобігти розумовій втомі.

Систематична, послідовна й творча робота з організації фізкультхвилинок та фізкультпауз забезпечує достатній рівень функціональної діяльності всіх органів та системи організму, їхній загальний бадьорий стан; в майбутньому на фоні досягнутого – бажання вести здоровий образ життя.

Батьків та педагогів передусім хвилює питання, як зміцнити здоров’я дітей. Потік різноманітної інформації та практичних порад надто великий і часто-густо безрезультатний, позаяк, окрім думок, потрібні реальні дії, щоденна праця батьків, вихователів і самих дітей, спрямована на зміцнення здоров’я. Найкраще розпочинати цю роботу з раннього віку, щоб виховати здорову дитину, в якій закладені головні природні інстинкти – самозбереження та продовження роду, збереження довкілля.

Маємо забезпечити дітям здоровий спосіб життя, створити валеологічно та економічно обґрунтовані умови для організації їхньої ігрової, трудової, навчальної та самостійної діяльності.

Ще в дошкільному віці людина засвоює певні знання з гігієни, практичні вміння та навички, які сприяють збереженню, зміцненню та формуванню її здоров’я. Вона знайомиться із загартувальними заходами, вчиться елементарного самоспостереження, самовивчення та самоаналізу самопочуття, щоб визначити стан власного здоров’я, а можливо, і виявити ознаки хвороби.

Щоб дитина знала, що таке здоров’я і що впливає на нього, що для нього корисне, а що – шкідливе, як зберегти і зміцнити своє здоров’я і здоров’я інших людей, слугують такі завдання:

Отже, головне завдання дорослих полягає в тому, щоб змінити на краще ставлення до власного здоров’я майбутніх громадян України, тим паче, що рівень захворюваності дітей нашої держави дедалі зростає. Щоб дитина могла піклуватися про своє здоров’я і здоров’я інших, слід виробити в неї свідоме ставлення до життя, усвідомлення пріоритету здоров’я.

Дуже важливо сформувати валеологічний світогляді мотивацію до здорового способу життя. У дошкільнят виробиться усвідомлене ставлення до власного здоров’я, коли діти засвоять елементарні знання про свій організм, оволодіють гігієнічними нормами поведінки, психологією спілкування, гігієною харчування. Ці знання та навички вони поповнюватимуть і вдосконалюватимуть протягом усього свого життя.

Усі обрані засоби мають водночас і розважати малого, збагачувати його знаннями та вміннями дбати про своє здоров’я. Головне – правильно підібрати інформацію для подання її дітям: щоб вона була наукова, доступна для сприймання дошкільнятами, зорієнтована на формування в них практичних навичок дбайливого ставлення до свого здоров’я, а також відповідала б вимогам Базового компонента.

Що потрібно врахувати батькам обираючи вид спорту для своєї дитини

Незважаючи на важливість і потрібність спорту в житті дитини , тут є і свої ризики.

Крім цього, враховуйте і особисті побажання дитини. Навіть якщо ви мрієте бачити своє чадо зіркою хокею або фігурного катання, а сама дитина зацікавлений тільки в тенісі, не потрібно змушувати його, інакше ніяких особливих успіхів ви не побачите. Дитина повинна займатися тим, що приносить йому задоволення, адже "обязаловки" вистачає і в школі.

Як і в будь-якому іншому занятті, у дитини повинна бути мета. Однак, навряд чи має сенс готувати дитину до якихось великих звершень, якщо вас цікавить виключно всебічний розвиток, і ви не бачите особливих здібностей вашого чада до спорту. Достатнім результатом буде високий імунітет, гнучкість, витривалість і дисциплінованість, які виробляються при регулярних заняттях будь-яким видом спорту.

Що вибрати?

Видів спорту, які були б корисні дітям , безліч. Вважається, що чим раніше ви віддасте дитину в секцію, тим легше він адаптується і тим більших успіхів досягне. Якщо ваша дитина любить грати в ігри для багатьох людей, підходить по здоров'ю і фізичному розвитку, то ви можете познайомити його з футболом, баскетболом, волейболом чи хокеєм.

Якщо у вашої дитини слабкі м'язи, проблеми з хребтом і відсутність інтерес до командних видів спорту, то плавання буде йому найбільш корисно. Воно допоможе скоректувати сколіоз, сформувати фігуру і заспокоїти нерви.

Для дітей, які люблять тварин і гірше йдуть на контакт з людьми, ідеально підійде кінна секція. Спілкування з цими тваринами благотворно впливає на психіку, а регулярні заняття в кінній секції благотворно впливають на всі найважливіші функції організму. Зараз саме в кінних секціях займаються і успішно лікуються діти навіть з серйозними захворюваннями.

Якщо дитину часто ображають в школі, але при цьому його здоров'я дозволяє займатися активними і силовими видами спорту, то прекрасним виходом буде секція боксу або боротьби, які зараз дуже популярні. У ці секції ходять не тільки хлопчики, але й дівчатка, тому у багатьох дітей є шанс навчитися захищатися від нападок.

Найнебезпечніший вид спорт - легка атлетика. Це постійні розтягування і вивихи, ризик розвитку плоскостопості, але навряд чи якийсь інший вид спорту дозволяє так гармонійно розвивати організм. Якщо ви впевнені у здоров'ї та витривалості своєї дитини, якщо його енергія вимагає виходу, то саме легка атлетика може його захопити і дозволить домогтися значних результатів.

Спорт для дітей, безумовно, важливий. Одних занять з фізичного виховання недостатньо, щоб дитина виросла сильною і здоровою, в спортивній секції дадуть дитині можливість вирішити багато проблем. У першу чергу, дитина навчиться координувати свої рухи, легше буде переносити навіть розумові навантаження, її нервова система буде менш сприятлива до подразнення, а імунна до вірусів. Тому дитина легше засвоїть програму, і менше занять пропустить через хворобу. Важливо лише індивідуально підходити до вибору секції, орієнтуючись не на моду і власні бажання, а на можливості і бажання вашої дитини.

Фізкультурно-оздоровча робота

„Якщо хочете виростити дитину щасливою,
виростіть її здоровою”
Ж.Ж.Руссо

Охорона та зміцнення здоров'я, вдосконалення функцій організму дитини та її повноцінний фізичний розвиток є невід'ємною складовою педагогічної роботи колективу.

Поряд з комплексом традиційних форм роботи з фізичної культури стоїть разголужена система оздоровчо-профілактичних заходів, спрямованих на зміцнення дитячого організму.


В нашому навчальному закладі проводиться повноцінна фізкультурно-оздоровча робота, направлена на відновлення, корекцію, профілактику, укріплення здоров’я дітей та їх фізичного розвитку.

Для цього в дитячому садочку передбачено:

медичний кабінет;
фізкультурна зала;
«стежина здоров’я»;
ігрові майданчики;.

Велика увага з раннього віку приділяється формуванню правильної постави, рухових навичок, координації рухів, просторового орієнтування, розвитку фізичних якостей: швидкості, спритності, витривалості, сили та інше.

У нашому садочку ми використовуємо такі форми роботи:
ранкова гімнастика;
фізкультурні заняття;
спортивні свята;
рухливі та спортивні ігри;
прогулянки;
фізкультурне дозвілля;
організація самостійної рухової діяльності дітей;
туризм;
розваги та багато іншого, що забезпечує повноцінний фізичний розвиток дітей дошкільного віку.

Оволодіння правильною координацією збагачує руховий досвід дітей, необхідний в подальшому житті, а також регулює діяльність фізичних процесів організму.


Організація фізичного виховання в усіх вікових групах проводиться при постійному медико-педагогічному контролі.

Особлива увага приділяється оздоровленню дітей, попередженню гострих респіраторних захворювань через застосування профілактичних та корекційних методів.

В ДНЗ реалізується проект

«Комплексне оздоровлення дошкільників.
Здоров’я через освіту»

Мета проекту: розробка нових підходів у фізкультурно-оздоровчій роботі з дітьми, активізація педагогічного потенціалу вихователів та сім’ї в питаннях оздоровлення дітей, формування в них здорового способу життя.


Завдання
Реалізація особистісно-орієнтованої моделі формування культури здоров'я.
Формування потреби педагогів, спеціалістів, батьків в саморозвитку і рефлексії.
Впровадження сучасних активних форм і методів оздоровчої роботи.
Узагальнення і розповсюдження результатів роботи з фізкультурно - оздоровчої діяльності.

Кiлькiсть переглядiв: 1088